tisdag 15 september 2009

jag vill göra något!

Hur mycket jag än kan längta efter ledighet och fria dagar så längtar jag garanterat ännu mer till att verkligen få göra nytta nu. Två bortskämda veckor i Borlänge och därefter en fantastisk semester på Mallorca har gjort att jag snart klättrar på väggarna. Nu vill jag jobba, tjäna pengar och göra något vettigt om dagarna...

Problemet har dock varit att jag kommit till en ny stad och det är inte bara att börja jobba igen. Nej staden jag numera bor på är Sveriges näst största och jag är minst sagt inte ensam om att vilja jobba in några slantar. Ångesten, paniken och stressen har varit ett faktum de senaste dagarna och resultatet på det har varit att magen har sagt ifrån. Allt är med andra ord precis som vanligt när Anna står mitt emellan det gamla och något nytt. Skillnaden nu är att jag har ett par bevis i ryggsäcken som verkligen talar för att saker löser sig hur mörkt det än kan kännas ibland. Skönt har dock varit att allt är klart med jobb sex månader på IdreFjäll i vinter, det är en trygghet!



Min reaktion på ångesten, stressen och paniken har i alla fall varit att jag hela tiden velat stimulera mig med någonting. Det är så skönt att hålla på med någonting så att jag glömmer tänka på allt det där som med tiden kommer lösa sig. Svårt att veta var man ska börja. Jag har i alla fall med Mats hjälp gjort lägenheten fin och till vår. Städat, sorterat, tvättat, fixat med överraskningar och annat pill & pyssel. HELA TIDEN!

Idag insåg jag att all tvätt var ren, alla mina bilder var inlagda på datorn och att lägenheten glänser. Anna blev uttråkad, det som blev följden av det var en plånbok 500 kronor fattigare. Detta på grund av att jag köpt böcker och anteckningsblock för nu ska jag börja plugga. Jag ska lära mig viner, druvor, cognac, champagne & servering. Allt för att slippa stå som en nolla inför gästerna!

Vid sidan om det här har jag lagt ut trådar för att få tag på något extrajobb här i Göteborg de nästan två månaderna vi är här nu innan det vankas ny vintersäsong.

Tillsammans med Mats kontakter ser det faktiskt ut att gå vägen. Skageracks-Håkan, Martin Bishop & egna intiativ har gjort att jag väntar svar från två ställen. Ska träffa en chef för park på avenyn imon och så ska jag provjobba på lunchen på Babar redan imorgon. Håll tummarna!

Som sagt glad för att vi ska få en grym vinter i Idre, glad för att saker alltid löser sig på ett eller annat sätt & glad för att jag ska lära mig så mycket som möjligt nu!

Nu kör vi, Idol ikväll, böckerna framme & imon är vi fyra i lägenheten!
Glatt - HEJ!
A.K

1 kommentar:

  1. Kan ni inte lägga upp lite bilder på lägenheten så att Lillasyster Jenny har ett hum om hur fin er lägenhet är nu :).
    KRAMKRAM, saknaden är stor

    SvaraRadera