torsdag 27 augusti 2009

älskling jag har en överraskning till dig.

Mats fyller snart år. 25 år! Jag har världens bästa plan för hans födelsedag och han vet ingenting. (detta kommer jag uppdatera här lite då och då, de dagarna som är kvar) Igår fick jag dock en liten payback för mitt hemlighets-makeri, eller egentligen var det i måndags som det helt plötsligt var han och inte jag som var hemlighetsfull. Det surrar hemligheter överallt nu här i Borlänge. Det vankas bröllop det kan inte förbigå någon.

Hur som helst tittade Mats på mig i bilen i måndagskväll och säger;
- Älskling jag har en överraskning till dig!

Igår plockade han sedan fram två flaskor bubbel-rosé och förklarade tydligt att idag ska det vara vår dag, vår mysdag. Skål för det och snart satt vi i en båt kallad Slussbruden med tacobuffé och en trubadur med namnet Micke Hedlund (Mats storebror). Vi skulle på kryssning!


Jo tacobuffe´stod på menyn och Mats åt, eller han gjorde i alla fall ett gott försök med tanke på de fysiska svårigheter granngästerna kring vårt bord medförde. Starkt jobbat. Och i Mickes melodi klingade kvällen på. Det var hur roligt och hur mysigt som helst. Det där med att skapa vår dag, det är min mats bra på ska ni veta!
När vi sedan var i land igen ropade tvillingsjälarna efter varandra och in på småtimmarna åkte vi hem till Magnus & Lina där det var tydligt att nervösiteten inför bröllopet växer sig stadigt hela tiden!


Tack älskade Mats för en underbar kväll!
/Anna-Panna





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar