torsdag 27 augusti 2009

teater-apan vaknar till liv.

De busar fram Sven-sexa, de trixar fram Möhippa, de skriver tal, de köper presenter, de förbereder överraskningar och de övar...

Teater-apan inom mig hoppar runt och vill bara leka ut. Jag vill också skriva tal, jag vill också leta presenter och jag vill också spexa! Emil & Jenny, den dagen ni ska gifta er - då ska jag som syster mitt emellan visa allt jag kan om er. Inte heller Klara & Johanna kommer att komma undan den dagen det är dags för er och Elin om du och Jonas få för er att lova ett äktenskap tillsammans tror ni mig då om jag säger att Mats och jag skulle ta tillfället i akt och visa "the best of Elin & Jonas"?

Nej inte annat än att jag blir lite avundsjuk, det var längesedan vi var Entertainer nu tycker jag, men jag laddar. Den bland mina närmaste som är först ut, jag är beredd och vad ska jag säga... Det ska bli roligt och jag ser fram emot det!

Till sist måste jag bara leka med tanken om att ifall jag och Mats en dag skulle få för oss att ställa oss framför alltaret. Anna-Karin rätta mig om jag har fel, men någonting säger mig att du som min kära faster inte skulle vara sen att ta chansen att leka teater-apa på vårt eventuella bröllop? Vi har ju vissa likheter det vet ju både du och jag och jag har ju faktiskt "råkat ut för" några av dina galna påhitt förrut. Min faster skulle ta chansen! Eller har jag fel?

Kände att jag ville dela med mig av allt som råder i Borlänge nu!
Godnatt / A.K

1 kommentar:

  1. Alltså jag har för mig att jag kommenterat detta men du kanske har tagit bort det. Men jag vill i allafall säga att jag givetvis antar utmaningen. Är det någon som ska vara apa och göra din ev. möhippa minnesvärd så är det jag!

    SvaraRadera