måndag 24 augusti 2009

njuter - lyckligare - kärast

Kärlek i en sommarstuga är aldrig fel!

Jag och Anna begav oss till mina föräldrars sommar stuga för att ta det lugnt, grilla och bada. Resultatet blev en massa mys grillad mat, samt en jävligt kall natt eftersom varken jag eller Anna hade ork att börja böka med gasol kaminen..
Vi har fått en flip om att vi ska bli bruna till bröllopet, vi tog det så långt att vi låg på bryggan med alla kläder på och ett var sitt täcke över oss bara för att få lite färg i ansiktet..
Anna gjorde sin special, banan i folie alla choklad över öppen eld.. Anna älskar, Mats gillar bara. Natten var nog den klaraste av klara och jag försökte väcka Anna för att titta på stjärnorna med svaret.
- Älskling jag vill bara sova lite till, snälla kan jag inte få det.

Vi pratade om träning men kom fram till att det var lite överskattat och sköt det på framtiden. Träning blev det men inte i sommar stugan utan på hemvägen, visade Anna motionsslingorna i Mellsta där min barndom spenderats. Anna undrade hur jag kunde se de gröna skyltarna som visade vägen i spåret eftersom jag är färgblind. Hade varit ett ypperligt tillfälle att lura henne och säga att jag inte är färgblind men det hade antagligen genomskådats genom att fråga färgen på min tröja eller liknande. I ärlighetens namn har jag sprungit där ett X antal gånger och kommer faktiskt ihåg vägen.. 
Igår kväll lagade vi mat åt min mamma och pappa.. Det blev potatis i ugn med kött och Bea sås.. Grymt gott var det.. 

Fridens Liljor!


1 kommentar:

  1. Bananbajs är Lillasysters favorit också, du kanske gillar det bättre efter ett tag mats (Y).

    SvaraRadera