torsdag 20 augusti 2009

mums fillibabba!

Precis som Mats njuter jag grundligt av ledigheten. Har insett idag att min lilla vistelse hit till Orsa verkligen blir en liten hälsoresa. Ingen stress någonstans, solsken och bara gött gött gött.

Det bästa idag är att jag äntligen fått äta tacos! Tillfällena för att laga mat själva i Strömstad var inte många och i ärlighetens namn blev det inte allt för många rätter lagade på egen hand. Sen tycker ju inte Mats om denna härliga mexikanska goding så jag får ju passa på när jag är på annat håll. Detta är precis avklarat och nu sitter jag och Sally nästan med uppknäppta brallor och bara sväller. Det bästa av allt är att vi har samma smak för innehållet - Jodå, vi kan det där med tacos, för det har vi gjort förr. Mums fillibums! (lite roligt är det att jag just fick ett meddelande från Mats att han besöker systern sin, och vet ni vad de gör? De äter Tacos.) Mats det är bara att lära sig!


Måste såhär sittande i Orsa erkänna att jag faktiskt gillar det här lilla samhället ganska bra, absolut inte så att jag är sugen på att flytta hit men på riktigt när solen skiner är det faktiskt ganska fint.



Mitt i alla solstrålar idag har jag också hunnit fundera över vintern, men kolla denna bilden, googles, skidjackor och blå himmel. Ge mig vinter, ge mig snö! Elin och jag snackade vinter och framtid idag. Direkt när vi lämnade Strömstad blev det en sådan extrem hets om en eventuell vintersäsong så jag är helt korsad i huvet nu... Men ett snack med Elin gjorde susen, och jag insåg en gång för alla att blir det vintersäsong så blir det med henne, vi behöver varandra! Hoppas att lugnet och ett beslut kan komma snart så jag kan släppa det där, för nu vet jag inte alls vad jag egentligen känner för, mer än att jag vill tjäna pengar till en eventuell resa senare och att jag vill åka skidor om inte nu så i alla fall snart!

Let the time talk!
Ha det -Ha det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar